Koszta jakie musimy ponieść otwierając działalność gospodarczą.

      Możliwość komentowania Koszta jakie musimy ponieść otwierając działalność gospodarczą. została wyłączona

Założenie jednoosobowej działalności gospodarczej niemal zawsze wiąże się z kosztami. Szczególnie dużą inwestycją jest jej uruchomienie, które powiązane jest z koniecznością zakupienia sprzętu, materiałów, reklamy, wynajęcia biura lub lokalu. Wszystkie można zaliczyć do kosztów firmowych, jednak to nie jest jednorazowa czynność. Każdego miesiąca pojawiać się mogą wydatki, które można wrzucić w koszty prowadzenia działalności.

Dlaczego to takie korzystne?

kredyt bez bik z poręczycielemZ jednej strony wysokie wydatki wiążą się z koniecznością zgromadzenia i wydania dużych sum pieniędzy na określony cel, z drugiej strony paradoksalnie im wyższe koszty, tym lepiej, ponieważ przedsiębiorca zapłaci mniejszy podatek. Jest wiele rzeczy, które można wrzucić w koszty jednoosobowej działalności gospodarczej, o których przedsiębiorcy nawet nie pomyślą, ponieważ nie są one oczywiste. Ważne jest, by każdy zakup odpowiednio udokumentować w postaci faktur, rachunków, dowodów zapłaty oraz umów i rachunków do umów.

Aby jednak wydatki mogły być wrzucone w koszty, muszą przyczyniać się do wzrostu dochodów przedsiębiorstwa. Jeśli więc właściciel firmy nie będzie w stanie udowodnić związku przyczynowo-skutkowego przed Urzędem Skarbowym, ten może nałożyć na niego karę.

Typowe i nietypowe koszty prowadzenia działalności gospodarczej

Do podstawowych kosztów zaliczają się środki trwałe, a więc maszyny, urządzenia, komputery, meble, a nawet budynki, które stanowiły inwestycję mająca na celu rozpoczęcie działalności. Wielu przedsiębiorców z tego tytułu nie płaci wcale podatku w pierwszym roku prowadzenia firmy, ponieważ ich wydatki były większe niż przychody. Do innych zaliczyć można czynsz i bieżące wyposażenie biura, rachunku za media, wynagrodzenie pracowników, a także wartości niematerialne i prawne, czyli licencje, patenty, znaki towarowe. Do bardziej nietypowych zaliczają się książki i szkolenia, prenumeraty pism branżowych, które są związane z prowadzoną działalnością, ale przyczyniają się do zwiększenia przychodów firmy.